Cristi AGATIE

Marți, 2 Ianuarie, 2007

Despre doctori, macelari si mecanici auto

Filed under: Carnati pe varza — agatie @ 9:23 pm

Astazi am asistat la o discutie interesanta despre doctori. Privilegiati ai oricarui regim, toata omenirea trebuie sa fie la cheremul lor. Vesnic nemultumiti de salariile lor mizere (scarbiti probabil ei insisi de spagile obscene pe care le pretind pentru orice activitate minora pe care catadicsesc sa o presteze), intotdeauna tratandu-si pacientii cu aroganta si, probabil, aceeasi scarba si repulsie pe care eu o nutresc fata de tagma lor.

Ei bine, aparent nu-i suficient ca pretind bani pentru a face ceea ce oricum este de datoria lor sa faca (salariul mic nu justifica nimic, nu i-a facut nimeni medici cu japca, stiau la ce se inhama si au jurat ca n-o sa le pese decat de bietul muritor inconstient care-si pune viata in mainile lor). Ultima moda este sa pretinda bani pentru operatii pe care nu le-au facut niciodata (nu vorbesc prostii, sor’mea a platit spaga pentru o operatie de ulcer a unei cunostinte care a constatat, la primul control la un alt medic, ca nu exista nici o urma de operatie).

Observatia mucalita a lui Louis este mai mult decat pertinenta: d’aia e bine sa uite omul bisturiul la locul faptei, sa stii sigur ca si-a facut treaba. Discutia a deviat treptat catre medici cu care majoritatea a intrat in contact – cei de automobile, mecanici auto pe limba lor. Este o practica normala pentru acestia sa pretinda ca au schimbat cutare sau cutare piesa la masina (pe care fraierul o plateste) pentru ca piesa scoasa astfel din magazie sa o vanda  la un pret decent, poate chiar fraierului in cauza ceva mai tarziu.  Nu stiu daca mecanicii au invatat asta de la doctori, sau daca doctorii au inceput sa se razbune pe mecanicii auto astfel (pierzand in timp focusul si facand asta cu toata lumea, in virtutea inertiei). Cert este ca eu am mai multa stima pentru macelari. Intotdeauna isi fac treaba ireprosabil, fara sa fie nevoiti sa jure asta in scoala. Niciodata nu te amagesc, si tratamentul lor isi atinge scopul intotdeauna.

Sper sa nu fiu nevoit niciodata sa apelez la medici. Pentru nimic. Ii accept pe legisti ca pe ceva inevitabil la un moment dat, dupa cum e probabil inevitabil sa apelezi la doctori cand ai nevoie de o adeverinta sau asa ceva. Dar, asa cum o masina in care si-a bagat mana un mecanic roman nu va mai fi niciodata conforma cu fisa tehnica, tot atat de convins sunt si de faptul ca primul medic care se va atinge de maruntaiele mele imi va semna condamnarea la o moarte mai mult sau mai putin lenta, dar nu mai putin sigura. Si, sunt sigur ca aici sunteti de acord cu mine, sunt suficient de independent si responsabil ca sa mor fara ajutorul vreunui doctor.

9 comentarii »

  1. Deci la noi sunt 3 categorii de profesii, in spatele carora stau oameni care sunt mereu invatati sa primeasca si niciodata sa dea nimic in schimb. Mereu au impresia ca orice mic efort din partea lor este o dovada de mila ptr cei care il fac, si ca fac acest efort doar si numai daca considera ei ca este merita !
    Aceste 3 profesii sunt: medicii, militienii (la noi inca nu exista politie dupa 16 ani)si bineinteles preotii. De ultimi dintre ei, inca nu m-am lovit, ptr ca sincer nu ii pot suferii. Nu le vad deloc utilitatea, si serviciile lor sunt ptr mine ca si apa sfintita: nu fac nici bine, da nici rau; mai bine ma lipsesc.
    Din nefericire, de primele 2 profesii nu avem cum sa scapam. Cumva odata si odata in viata tot ne lovim ca vrem, ca nu vrem. Eu ocupandu-ma de profilul IT, normal ca mai nou sunt luat in colimator, si in capul lor prost, eu teoretic ar trebui sa le suplinesc atat nevoia de p0rn cat si de IT in general. Pe militieni ii iert, ptr ca asa sunt ei; nu indraznesc sa le spun prosti, ptr ca militian prost, este pleonasm. Incetul cu incetul am inceput sa le explic ca nu sunt deloc la dispozitia lor, si ei sunt niste looseri, care nu sunt de nimic mai mult capabili decat de cerseala.
    Pe doctori, ma rog mai degraba macelarii de pe la noi (si acum nu ca vreau sa jignesc acel procent de 10% care stiu ce fac, si in fata caror imi cer scuze), este mai greu sa le dai acest lucru de inteles. La ei si cand ma duceam sa prestez un serviciu si le ceream bani, ramaneau uimiti ca eu nu am facut acel lucru de pomana, cum erau ei intavatati. Probabil ca erau si uimiti ca le fac treaba fara sa ma simt sa dau tot eu o spaga acolo. Ei bine nu, eu i-am taxat mereu, si i-am invatat ca nu sunt cu nimic mai presus decat nimeni pe pamant.
    Eu nu dau bani la doctori ! La mine asta este lege, daca vor bani eu ii iau de glanda, nu prea am multe discutii cu ei, ptr ca sincer nu avem ce povestii ! O singura data am dat bani ptr fiica mea, si nu ne-am ales cu nimic, copilul a iesit la fel de bolnav din spital, ba chiar mai bolnav, decat era, ptr ca incapabili de acolo nu au fost capabili sa citeasca un diagnostic din 4 serii de analize complexe pe care le-am facut in disperare de cauza !
    De acum situatia va fi si mai critica ptr ei odata cu intrarea in (m)UE, cand acest sector va trece prin schimbari majore. Trebuie in primul rand ca romanul sa isi stie drepturile, si cand acestea nu sunt respectate sa ia medicul de glanda, si sa ii distruga cariera, daca nu este in stare sa isi faca meseria. Trebuie odata si odata sa ii invatam ca le-a trecut vremea spagii, si ca trebuie sa isi cumpere tigari si cafea din leafa !

    Comentariu de ice4you — Miercuri, 3 Ianuarie, 2007 @ 1:12 pm | Răspunde

  2. Referitor la mecanici auto despre care vorbeai; eu am invatat sa ocolesc atat autoservice-urile din Romanica, cat si aia de isi spun cu mandrie reprezentante, dar care defapt in spatele marcii frumos afisate afara si in spatele termopanelor stralucitoare, stau aceasi hoti romanasi, care abia asteapta sa vina fraierul dupa ce a iesit masina din garantie, si pe parcursul acesteia fac tot posibilul ca acest lucru sa se intample cat mai curand. Sunt satul de chestii de genul: s-a facut schimbul de ulei, dar defapt din 4L s-au bagat numai doi, restul fiind uleiul deja existent in baie; s-a facut revizia tehnica la X nr de km si s-a schimbat tot ce era uzat, dar defapt desi pe foaie apar schimbate acele piese, ele tot in magazie au ramas, urmand a fi vandute apoi pe sub mana la juma de pret oricui are nevoie si asa mai departe.
    Eu nu mai calc pe acolo, dupa indelungi lupte si mecanici schimbati, am reusit sa gasesc unul calumea, care se ocupa exclusiv de masina mea, stie in general ce face, chiar daca mai greseste pe ici pe colo, dar macar e cinstit si serios.

    Comentariu de ice4you — Miercuri, 3 Ianuarie, 2007 @ 1:22 pm | Răspunde

  3. inferenta inductiva nu poate asigura valabilitatea enunturilor cu caracter empiric si care depasesc experienta.

    NU suntem deci indreptatiti din punct de vedere rational sa inferam de la fapte observate repetat la fapte asupra carora nu avem experienta.

    Comentariu de doctorescu.ro — Joi, 4 Ianuarie, 2007 @ 9:26 pm | Răspunde

  4. eram convins ca medicii doar scriu indescifrabil, dar se pare ca se si exprima la fel. despre sinergia faptelor inferand meandrele concretului, doamnelor si domnilor, va prezint un medic. fara doar si poate, unul care repeta juramantul lui Hipocrate noaptea in somn…

    Comentariu de Agatie — Joi, 4 Ianuarie, 2007 @ 9:40 pm | Răspunde

  5. Iti fac trafic ca sa fac reclama liberatatii de exprimare!

    Comentariu de blogneutru — Sâmbătă, 6 Ianuarie, 2007 @ 4:25 pm | Răspunde

  6. Din pacate in toate domeniile de activitate din Romania este aceesi situatie,slaba calificare,rea vointa,furtul,si lipsa posibilitatilor de a scapa de asemenea specimene.De ce? Foarte simplu pentru ca toate aceste situatii sunt intalnite nu numai in domeniul auto si cel medical iar eu vreau sa intreb cu eosebit respect de ce contabilul pe care l-am platt din banii mei nu mi-a facut treaba de calitate?de ce avocatul pe care la fel l-am platit cu onorariu urias pentru posibilitatile mele mi-a pierdut procesul de retrocedare cu statul?de ce functionarii publici nu-si fac meseria? Pentru ca traim in ROMANIA si asta ne este educatia,si felul de a fi.As recomanda calduros celor nemultumiti de cei care lucreaza in diferite domenii sa asi compare cu propriile performante acolo unde ei asi fac datoria si daca ei sunt mai buni sa arunce piatra daca nu sa taca si maine sa fie asa cum cere altuia sa fie si sa asi educe si copii asa.Poate intr-o zi ne vom castiga dreptul de a fi si noi in rand cu lumea iar asta depide doar de severitatea cu care ne judecam pe noi nu pe altii.

    Comentariu de Un mecanic pe care nu-l injura decat concurenta.... — Sâmbătă, 15 Martie, 2008 @ 10:49 pm | Răspunde

  7. Daca la o operatie mai grea nu dai nici un ban o sa te trezesti cu o cicatrice de 2 ori mai mare cusuta cu o ata ieftina si o sa fi tratat foarte prost.
    Comparatie:La acelasi spital persoana care a dat banul a fost tratata foarte bine,a fost servita cu mancare extraordinara,prajituri etc,cicatrice mica si ata de calitate
    Persoana care nu a marcat nimic a fost externata dupa mai putin timp pe motiv ca nu sunt locuri are cicatrice de 2 ori mai mare si cu un risc de infectie mai mare pentru ca a fost cusuta cu ata de proasta calitate spitalele neavand bani sa cumpere.

    Comentariu de Alex — Duminică, 13 Aprilie, 2008 @ 2:29 pm | Răspunde

  8. Ce pot sa zic..sunt mai mult decat revoltata..despre ce a postat subsemnatul mai sus..1 la mana…ce ar fi sa stati macar 1 an din 6 in locul nostru in scoala..sa vedeti..cam ce presupun..drumul spre meseria medic..si v-ati convinge..dc ne plangem..Dc un medic in romania..are un salariu sub 500 de euro..(si o vanzatoare castiga mai mult)..pe cand in afara este peste 3500..spaga..toti voi ati inventat-o..pt ca asa este romanul..oriunde merge sa de-a o mica atentie..si crede-ti-ma..mai exista si medici..care-s fac meseria asa cum trebuie..fara sa astepte..ceva in schimb..dar din pacate imaginea..acestor persoane..este ..eclipsata..de malpracsurile..cauzte de incompetentii care ajung medici..prin pile..si alte tertip uri..si sincer…fara..ajutorul nostru al medicilor..:) ce ati face..? ati merge la vraci..oke than..good luck.:).

    Comentariu de katty — Sâmbătă, 29 Ianuarie, 2011 @ 1:48 pm | Răspunde

    • comentariul asta inteligent ca si autoarea l-am lasat numai din sadism :))))))))). nu ma asteptam sa mai deschid vreodata pagina asta, dar se pare ca taieturile inca au nevoie de un medic competent. katty, asa v-a invatat pe voi la scoala? poate nu strica si niste limba. romana.

      Comentariu de agatie — Miercuri, 9 Februarie, 2011 @ 11:11 pm | Răspunde


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

