Cristi AGATIE

Marți, 11 Septembrie, 2007

Minunile secolului XXI

Filed under: Wonderful Romania — agatie @ 10:54 am

Nu mi-am inchipuit nici o clipa ca, intr-o economie de piata, pot exista articole care sunt ceva obisnuit in tarile civilizate si care sa fie imposibil de cumparat in Romania. Iar dupa intrarea in Uniune, chiar ma asteptam sa nu fie nici o diferenta. Eh, naivitate… Sa luam ca exemplu banalele pansamente sterile, articol de care inca am nevoie la piciorul meu beteag. Am cautat in majoritatea farmaciilor mari si peste tot, fara exceptie, se gasesc numai pansamente sterile din tifon.

Acum, cine a avut de-a face cu ele, stie ce neplacut este sa dezlipesti asa ceva de pe o rana mai serioasa: iese cu tot cu crusta si gata, ai din nou o rana deschisa. Pana acum am folosit pansamente sterile din trusa de prim-ajutor a masinii (nemteasca), acestea fiind fabricate dintr-un material special, non-aderent. Din pacate, s-au epuizat. Stupid, dar nici un importator de produse farmaceutice de la noi nu a vazut o nevoie de asa ceva. Iar rezultatul este la fel de stupid: raspunsul farmacistului „imi pare rau, nu am avut niciodata decat asa, din tifon” te face sa te intrebi daca nu cumva exista domenii in care oamenii stau cu capul intre umeri sa nu le ploua pe gat.

Acum, nu m-ar mira sa existe si alte articole anacronice prin farmaciile noastre. Nu m-am lovit decat de astea. Poate nemtii sunt nebuni, iar eu cer prea mult. Un alt articol pe care l-am gasit in trusa aia nemteasca de prim-ajutor si pentru care pariez ca nu i-a trecut prin cap nimanui sa-l importe (poate si pentru ca nu stie nimeni sa-l prescrie) sunt pansamentele sterile (desigur, non-aderente) pe fasa elastica, o minune pentru cei ca mine care au simultan entorsa si rana deschisa.

6 comentarii »

  1. Cu aprox 10 minute inainte sa dezlipesti cu stoicism pansamentul de pe rana incearca sa folosesti niste solutie cu rivanol, betadina sau iod. La mine a functionat si vindecarea a fost mai rapida. Insanatosire grabnica!

    Comentariu de Elena — Vineri, 14 Septembrie, 2007 @ 3:46 pm | Răspunde

  2. eu unul nu m-as acuza de stoicism. asta s-a intamplat la spital, unde medicul a smuls „dintr-o bucata” pansamentul. acasa m-am pansat singur cu „non-aderente” si n-am mai avut probleme. personal, ma si indoiesc ca daca pansamentul a apucat sa se prinda in zgaiba, va iesi de acolo altfel decat cu tot cu zgaiba respectiva. dar tu esti psiholoaga, poate ai mai multa putere de convingere :P. anyway, discutia nu era „cum sa folosim cel mai bine ce avem”, ci „de ce nu avem ce ne trebuie”.

    Comentariu de agatie — Vineri, 14 Septembrie, 2007 @ 4:03 pm | Răspunde

  3. Cand ai sa depasesti perioada „De ce-urilor” si cand ai sa discuti si despre partea plina a paharului? ( asta pentru ca tot sunt eu psiholo(a)g-a). Whatever… mesajul ramane aceasi: Insanatosire grabnica!

    Comentariu de Elena — Vineri, 14 Septembrie, 2007 @ 4:15 pm | Răspunde

  4. multam

    Comentariu de agatie — Vineri, 14 Septembrie, 2007 @ 4:16 pm | Răspunde

  5. „De prisos” sa mai zic ca aici gasesti tot ce vrei la farmacie. 😛

    Comentariu de madmax — Duminică, 16 Septembrie, 2007 @ 7:00 pm | Răspunde

  6. stiu, america e minunata.

    Comentariu de agatie — Duminică, 16 Septembrie, 2007 @ 9:37 pm | Răspunde


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

