Cristi AGATIE

Miercuri, 26 Septembrie, 2007

…numai votca taie greata!

Filed under: Wonderful Romania — agatie @ 2:39 pm

Mi-e greata sa tot aud ca romanilor le lipseste simtul civic si ca nu fac de buna voie una sau alta. Cacat! E ridicol sa astepti simt civic de la o natie care nu e-n stare sa-si tina nici macar scrumul in propria scrumiera decat sub amenintarea spanzuratorii. Si atunci ce poti face? Pai ori institui pedepse (de care nu se sperie nimeni, pentru ca nu sunt aplicate decat atunci cand trebuie „sa dea bine” in mass media sau in ochii observatorilor europeni) ori, dimpotriva, apelezi la stimulente. Aparent, nici astea nu stimuleaza pe nimeni pentru ca sunt atat de prost alese si chiar si mai prost puse in practica incat mai bine te lipsesti. Si uite-asa, rezulta ca romanul n-are simt civic si nu-i pasa de nimeni decat de propria-i piele.

Ca sa ajung la speta, ieri am raspuns unui apel umanitar si am fost sa donez sange, fiind constient ca e vorba de o grupa sanguina destul de rara (am RH negativ). Asta am facut-o nu din spirit civic, ci pentru ca mi-ar fi fost greu sa dorm stiind ca as fi putut salva o viata si nu am facut-o. Am avut astfel ocazia sa constat first hand de ce nu se duc romanii sa doneze sange. Nu doar pentru ca le e frica de ace, sange si doctori. Nu. Ci si pentru ca iti vine sa-ti bagi picioarele in mama ei de organizare.

Sa ne intelegem, nu am nimic de reprosat personalului medical, din acest punct de vedere pot spune ca a fost o experienta 100% pozitiva. Nici dotarile nu m-au nemultumit (aparatele de recoltare sunt digitale si masoara fiecare mililitru de sange, atentionand atunci cand scade presiunea sangelui sau a fost recoltata cantitatea preconizata). Toate neplacerile au inceput dupa ce am primit „compensarile” legale. 7 bonuri de masa, bun; o zi libera, bun; 50% reducere la abonamentul pe o luna la metru si RATB, nu bun. Sa-i ia dracu’ de reatebisti si metrorexisti!

Ma gandeam sa dau o sansa naturii si sa renunt la masina pentru o luna. Dadea bine mai ales ca 12 ore dupa donare nu se recomanda sa conduci (eu cel putin am fost destul de ametit in primele ore). Si ca orice donator intreg la minte, la ce te gandesti cand iesi de la institutul de hematologie din strada Dr. Felix (aproape de Piata Victoriei)? Pai, hai sa-mi fac abonamentele si sa ma duc dracului acasa, pana nu ma scurg pe trotuar. Faci pe dracu’, cel mai apropiat centru de abonamente RATB este la Piata Romana. Neah, mai bine ma lipsesc, si asa eu de fapt merg cu metroul spre casa. Cobor la metrou si imping sub ghiseu adeverinta de donator . „Apai mergeti ‘mneavoastra la Piata Unirii, numai acolo se poate”. Poftim? Ma pis pe el de abonament. Eu am treaba in Dristor, de ce sa bat drumul pana la Unirii? Poate ca bietul amarat care-si mai rotunjeste venitul cu o juma’ de litru de sange o fi dispus sa bata drumul pana la Unirii, dar pentru majoritatea oamenilor normali, asta e fix piedica conceputa ca sa te faca sa-ti bagi picioarele.

Si-apoi vin si se plang ca dom’le, romanii nu au spirit civic, nu vor sa doneze sange, suntem in criza de donatori. Pai in puii mei, daca-i alergi prin tot Bucurestiul pentru un cacat de abonament, cred si eu ca nu-i mai prinzi a doua oara. Acum stau si ma gandesc ce mare complicatie logistica ar fi sa puna astia in ghereta din Piata Victoriei un pix in mana tanticii (care si asa freaca menta) cu care sa completeze cartonasele alea pe care scrie abonamnet. Idem si la metrou (ba chiar mai simplu, ca acolo sunt cartele imprimate de-a gata, trebuie doar inmanate calatorilor contra sumei de bani corespunzatoare).

Bleah! Vreau o votca. Dar inainte vreau sa-i rog pe directorii de la RATB si Metrorex sa ia hartia aia din stanga fotografiei de mai jos si sa si-o bage in posteriorul lor pretios. Prefer sa pierd o ora in ambuteiaje in masina mea ascultand radio Guerilla decat o ora in aceleasi ambuteiaje inghesuit intre oameni nespalati si injurand pe toata lumea. Si natura… Care natura? Hai cu votca aia!

img_5494.jpg

3 comentarii »

  1. Nu ma mai mira nimic ! In tara asta de rahat si cand vrei sa faci un bine, nu te alegi decat cu rau … si te rog sa ma crezi ca am patit asta pe spinarea mea de n’ori …

    Comentariu de ice4you — Sâmbătă, 29 Septembrie, 2007 @ 7:13 am | Răspunde

  2. Pey eu azi tocmai ma pregateam sa ma duc sa donez si eu..dar m-am cam fasait cand am citit review-ul tau…Mie imi trebuia mai mult pt bani, k azi e ziua iubitului si cik nu se poate fara cadou, si am zis k nah, sa fac si eu rost de un baut cinstit, k tot cersind de la parinti, s-or fi saturat si ei..dar cred sincer k mai degraba cer de la ei decat sa ma supun acestei organizari proaste din centrele de donare. anyway..eu nu am nici masina, deci RATB-ul ma va cara pana acasa vrand nevrand.Oricum luna asta am luat amenda la o singura zi dupa ce-mi expirase abonaentul si m-am enervat la culme..asta e Romania noastra dulce…

    Comentariu de Irinuca — Miercuri, 11 Iunie, 2008 @ 10:10 am | Răspunde

  3. Irinuca, organizarea din centrele de donare e buna, nu m-am plans de asta. du-te si fa o fapta buna, cineva iti va multumi, chiar daca nu personal. iar Romania noastra dulce nu are nici o vina ca ai mers fara abonament si ai luat o amenda. asa ar trebui sa se intample intotdeauna intr-o tara civilizata.

    Comentariu de agatie — Miercuri, 11 Iunie, 2008 @ 12:48 pm | Răspunde


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

