Cristi AGATIE

Sâmbătă, 6 Octombrie, 2007

Avensis: drive-test sumar

Filed under: Carnati pe varza — agatie @ 12:20 pm

Cum defunctul Golf se cerea inlocuit, in ultima vreme am tot sondat piata auto pentru a gasi un model demn de posteriorul nobil al subsemnatului. Dupa investigatii aprofundate, m-am oprit la  Toyota Avensis, care are in acest moment un raport pret/performante imbatabil. In plus, posesor de Mazda fiind, am o slabiciune pentru masinile japoneze care, chiar daca nu se lauda cu un design indraznet, sunt cu siguranta cele mai credincioase masini de familie pe care le poti cumpara la un pret rezonabil. Cel putin, eu n-am avut nimic de reprosat batranei 626 care a ajuns la aproape 185.000 km fara sa tipe dupa service – benzina si consumabilele fiindu-i suficiente. Asadar, cu aceste ganduri mi-am programat un drive-test la o reprezentanta Toyota si iata ce a rezultat.

                                    _avensis.jpg 

Inca de la nivelul de echipare Luna (al doilea din gama si cel mai echilibrat), Avensisul ofera cam toate gadgeturile pe care ti le-ai putea dori (computer de bord, jante de aliaj, climatronic dublu-zona, player mp3, oglinzi electrice incalzite si rabatabile electric, toate geamurile actionate electric, oglinda interioara heliomata, senzor de ploaie, faruri automate etc. etc.) astfel ca nu prea mai ai ce-ti dori ca optionale. Desigur, lipsesc scaunele incalzite, farurile cu Xenon, tapiseria din piele si alte cateva mofturi, pentru care trebuie sa te gandesti la nivelul de echipare Executive, 3000 de euro mai sus.

Imediat ce ai deschis portiera esti surprins de finisajele excelente: plastice sunt de calitate, iar volanul, schimbatorul de viteze si manerele portierelor sunt imbracate in piele. Englezii se pricep cel mai bine la astfel de detalii (masina se fabrica in Anglia), astfel ca interiorul este foarte placut, atat vizual cat si tactil. Spatiul este extrem de generos (nici Mazda mea nu este mica, dar portbagaj atat de mare nu am mai vazut la o berlina, iar spatiul interior este portivit pentru orice lungan care ar vrea sa-si intinda picioarele in voie).

La volan, adaptarea este aproape instantanee, ca si cum constructorul s-a gandit la mine cand a proiectat-o. Cursa ambreiajului este foarte scurta, dar nu brutala, astfel incat demarajul este lin chiar si pentru un neinitiat ca mine. Directia este asistata electric variabil, in functie de viteza (volanul se invarte foarte usor pe loc si capata greutate pe masura ce creste viteza), o facilitate pe care am apreciat-o si la Golf. Pedala de frana ofera un feed-back foarte bun, permitand o franare progresiva. O mica problema ar pute-o constitui cotiera, care nu este culisanta si deci nu se poate ajusta. De aseemenea, aceasta nu dispune de guri de ventilatie pentru pasagerii din spate. Spatiile de depozitare sunt multiple, in stilul frantuzesc, iar suporturile de pahare sunt suficiente, chiar si pentru pasagerii din spate.

In mers, motorul este destul de elastic, dar nu suficient de sprinten, in ciuda celor 129 CP care promit un demaraj de la 0 la 100KM/h in 10,3 secunde. Un motor de 1,8 litri ar trebui sa ofere mai mult (Mazda mea, care are doar 90 CP, mi se pare ceva mai vioaie, dar e probabil si mai usoara). Un aspect negativ este si zgomotul destul de accentuat, mai ales peste 3000 rpm. Probabil ca distributia cu lant isi spune cuvantul, dar este foarte posibil sa fi fost si din cauza ca motorul era rece, iar masina, folosita exclusiv pentru teste, nu a beneficiat de un tratament prea bland.

Una peste alta, la 20.000 euro, este greu sa gasesti ceva mai bun. Este si motivul pentru care n-am mai stat pe ganduri si am si dat avansul, iar in cel mult o luna ar trebui sa incep rodajul. De prisos sa pomenesc ca am visat-o noaptea trecuta (lol) si ca nu prea-mi mai sta gandul la altceva. Ah, era sa uit. In banii astia am primit cadou din partea dealer-ului un sistem de navigatie, covorasele interioare si senzorii de parcare. Asta pe langa reducerea promotionala de 500 de euro. Eu zic ca am facut o afacere buna.

10 comentarii »

  1. Intradevar Avensis este o masina superba si mie imi place foarte mult atat ca design cat si ca finisari. Pretul in clasa ei este cel mai bun care il gasesti la aceea varianta de echipare. Eu zic ca este o alegere buna daca ai avut cei 20.000EU necesari, si iti doresc sa te bucuri de ea sanatos si fara evenimente de nici un fel, multe milioane de kilometrii !

    Comentariu de ice4you — Luni, 8 Octombrie, 2007 @ 10:08 am | Răspunde

  2. multumesc de urari. inca nu am toti cei 20.000 necesari, dar sper sa acopar diferenta pana soseste masina :).

    Comentariu de agatie — Luni, 8 Octombrie, 2007 @ 10:18 am | Răspunde

  3. sal.
    am remarcat ca tema blogului e la fel cu cea a altui tip pe care-l citesc http://aluiann.wordpress.com/.
    poate ar trebui sa discutati ca e cam aiurea sa fie 2 fix la fel.
    numai bine!

    Comentariu de ipo — Vineri, 26 Octombrie, 2007 @ 10:19 am | Răspunde

  4. ipo, numarul temelor din wordpress.com este de 63 (daca am numarat corect). Este imposibil sa nu fie folosite, unele chiar de catre mii de utilizatori. in general, blogurile sunt scrise pentru a fi citite, nu admirate.

    Comentariu de agatie — Vineri, 26 Octombrie, 2007 @ 11:01 am | Răspunde

  5. toyota ftw! japan ftw!
    singurul lucru nashpa la toyota e lipsa unui turbocharger/supercharger… se cramponeaza de aspirate de parca le`ar pica rangul daca trinteau un turbo mic

    pt o masina gen avensis un 150cp e minim pt performanta decenta

    de ce nu ai asteptat NOUA mazda 6 ?! sau noul civic ?!

    Comentariu de HABEEB — Vineri, 9 Noiembrie, 2007 @ 2:41 pm | Răspunde

  6. nu mai aveam rabdare sa astept pana ajungea in ro. apoi, un model nou mai are unele probleme, nu m-as repezi in nici un caz in primul an. si, dintre japoneze, avensis-ul statea cel mai bine in ceea ce priveste siguranta. iar ca nivel de finisare, poate accordul sa fie pe aproape. in fine, sa zicem ca visam la avensis de cand a aparut in 2003. doar ca la sh era prea scump ca sa merite cumparat, iar noua nu-mi permiteam.

    Comentariu de agatie — Vineri, 9 Noiembrie, 2007 @ 3:07 pm | Răspunde

  7. pai si avensisul asta e model 2007.. deci e nou 😀
    si care a fost ultima masina japoneza cu grave probleme de fiabilitate ?! aaaa… mmmm.. aaaaaaaaaa… 😀

    Comentariu de HABEEB — Vineri, 9 Noiembrie, 2007 @ 3:18 pm | Răspunde

  8. nu, avensisul este model 2003, restilizat destul de discret in 2006. cat despre probleme de fiabilitate la un model japonez, uite: Mazda mea a fost printre primele exemplare ale ultimei serii de 626 (model 1998, cumparata de matusa-mea in octombrie 1997). In opinia mea, motorul are o problema de design, in ceea ce priveste distributia. Cureaua de distributie este intinsa pe role cu ajutorul unui arc. la mine a cedat arcul respectiv in jur de 90.000 Km si mi-a sarit cureaua de distributie. din fericire, motorul a fost astfel conceput incat sa ramana intreg dupa o astfel de problema (majoritatea motoarelor s-ar fi facut zob la sarirea curelei de distributie – pistoanele lovesc supapele). Dupa ce am schimbat arcul respectiv, n-am mai avut probleme (am acum 185.000 Km cu ea). Concluzia pe care am tras-o: probabil au schimbat furnizorul arcurilor respective. In opinia mea, daca arcul ar fi fost o componenta a rolei intinzatoare (sau macar sa fie inclus in kitul de distributie) s-ar fi schimbat la intervale regulate, o data cu cureaua. In orice caz, Mazda a ramas masina mea de suflet, si probabil as fi ales tot mazda, daca in acel moment ar fi avut un model pe piata un model mai bun. Din pacate, consider actuala Mazda 6 sub Avensis (chiar daca e facuta in japonia), baietii de la Ford au stricat tot ce se putea strica.

    Comentariu de agatie — Duminică, 11 Noiembrie, 2007 @ 11:47 pm | Răspunde

  9. Noroc! nustiu dar acum vreau si eu ceva la mina adoua si am ales un toyota acum nustiu cum dar imi place tare, ore cum va fi in deservire si cit de des ma va impinge la servis masina asta din 2003?

    Comentariu de ion — Miercuri, 25 Februarie, 2009 @ 10:14 am | Răspunde

  10. n-o sa ai probleme cu ea daca a fost intretinuta cat de cat. masina nu are probleme ascunse, n-ar trebui sa ai treaba cu service-ul. daca insa ai de inlocuit sau indreptat ceva (elemente de caroserie – in cazul unui accident) trebuie sa ai multa rabdare, programarile la tinichigerie se fac la cel putin o luna da zile. neaparat sa ai casco, in caz de accident reparatiile te costa destul de mult (spre exemplu, inlocuitul parbrizului cu senzori de ploaie si lumini costa la reprezentanta aproape 1000 euro). altminteri, intretinearea obisnuita este ieftina, iar masina iti va da satisfactie. mai multe despre masina ta gasesti pe forumul Toyota.

    Comentariu de agatie — Miercuri, 25 Februarie, 2009 @ 10:52 am | Răspunde


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

