Cristi AGATIE

Luni, 8 Octombrie, 2007

Amenzi din oficiu

Filed under: Wonderful Romania — agatie @ 12:04 pm

De ceva vreme, automobilistii romani au la dispozitie un nou serviciu oferit de Politia Rutiera: amenzile care se platesc singure, fara aportul contravenientului. Despre ce este vorba? Contraventiile rutiere au in general doua forme de care se loveste bietul rutierist. Cea mai uzuala este cea pe care o cunoastem din vremuri imemoriale: garcea intinde mana, tu opresti, el iti face procesul verbal, iar tu il contesti sau achiti amenda, de preferinta in 48 de ore ca sa beneficiezi de o reducere substantiala. Practic, in acest fel platesti numai jumatate din valoarea minima a amenzii respective, chiar daca garcea a tinut sa aplice pedeapsa maxima.

A doua forma a intrat de curand (cativa ani) in vigoare si are o cu totul alt traseu. Sa zicem o camera te fotografiaza, sau radarul te filmeaza, nu te opreste nimeni iar procesul verbal este redactat in timpul administrativ al lui garcea. Nimic neobisnuit pana acum. Cu o singura exceptie, insa: amenda este notificata instantaneu la administratia financiara, astfel ca in acel moment esti deja dator statului. Candva, la pastele cailor, cand Politia Rutiera face rost de bani de timbre, va pune la posta procesul verbal si, daca totul merge ca pe roate, peste cateva luni, vei afla si tu ca ai fost acuzat de una sau de alta. Nu te mai incalzeste cu nimic, pentru ca este posibil sa fi si platit amenzile respectiva, la valoarea integrala.

Mie cel putin asa mi s-a intamplat. Cand am vandut epava Golf-ului am dat o tura pe la Administratia Financiara pentru a o scoate din evidentelor lor. Nu am putut face asta pana nu am achitat amenzi de circulatie restante in valoare totala de 360 lei. De unde, cand si cum nu am aflat nici acum, pentru ca nu am primit nici un proces verbal. Ce as fi putut contesta? Nimic, pentru ca aveam nevoie sa fac urgent actele de vanzare ale Golfului. Rezultatul? Am platit amenzi de circulatie de care nu aveam habar, nu am avut posibilitatea contestatiei si nici nu am beneficiat de oferta platii in 48 de ore. Now I’m hurt!

1 comentariu »

  1. Habar nu aveam de chestia asta, insa sper ca atunci cand ma duc sa imi platesc impozitele sa nu am surprize 😀

    Comentariu de ice4you — Vineri, 12 Octombrie, 2007 @ 3:46 pm | Răspunde


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

